Pentru păstrarea imaginii estetice a fațadelor și a aspectului arhitectural al clădirilor din oraș, municipalitatea își propune implementarea unui cod vizual unic pentru Chișinău.
Totodată, autoritățile locale, îndeamnă agenții economici să renunțe la culorile pestrițe și plasticul în exces utilizat la publicitatea exterioară.
Declarații în acest sens, au fost făcute luni în cadrul ședinței de la Primărie, de către Primarul General, Ion Ceban.
Astfel, edilul capitalei a precizat că a avut o întrevedere cu echipa de tineri voluntari de la AO „SaveChisinau” și AO „Centrul de Urbanism”, care au elaborat cea de-a doua versiune a conceptului privind „Codul Vizual al Chișinăului”.
„Salutăm această inițiativă din partea tinerei generații pentru care contează aspectul cum va arăta în continuare orașul nostru. Consider necesar de a desfășura dezbateri publice asupra acestui document, pentru ca Chișinăul să devină un model de urmat“, a declarat Ion Ceban.
Totodată, Primarul General cheamă agenții economici să instaleze panouri mici realizate și aplicate conform standardelor acceptate la nivel internațional.
Codul Vizual al Chișinăului privind publicitatea exterioară a fost realizat de către AO „SaveChisinau” și AO „Centrul de Urbanism” în două versiuni.
În prezent, reprezentanții celor două asociații de promovare a principiilor pentru dezvoltarea urbană durabilă, elaborează cea de-a treia ediție, urmând a fi publicată la începutul anului 2021.