Primăria Municipiului Chișinău informează că dificultățile apărute în procesul de distribuire a avizelor de plată a taxei pentru salubrizare sunt cauzate de erori majore în generarea listei contribuabililor, responsabilitate care revine Agenției Servicii Publice (ASP).
Potrivit autorităților locale, taxa de salubrizare pentru anul 2024 se aplică doar persoanelor domiciliate în municipiu la data de 31 decembrie 2024, conform Deciziei Consiliului Municipal Chișinău nr. 9/2 din 23 iulie 2024. Cu toate acestea, ASP a refuzat să transmită lista cu persoanele domiciliate către Primărie, invocând că aceste date pot fi furnizate exclusiv Serviciului Fiscal de Stat (SFS), operator al Sistemului Informațional Automatizat „SCITL”.
Astfel, lista a fost transmisă direct SFS-ului, fără posibilitatea Primăriei de a o verifica. În urma generării bazei de date, s-au constatat numeroase inadvertențe: persoane decedate, radiate de la domiciliu, fără domiciliu stabil, minori, pensionari și peste 8000 de persoane scutite prin lege de plata taxei au fost incluse în mod eronat printre contribuabili.
În urma intervenției Primăriei, Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe (CTIF) a reușit ulterior să excludă pensionarii din listă. Totuși, restul erorilor nu au putut fi corectate din lipsa accesului direct la baza de date.
Aceste neconformități au generat formarea cozilor la ghișeele Primăriei și un număr mare de solicitări de clarificare din partea cetățenilor. Municipalitatea subliniază că responsabilitatea pentru aceste erori aparține în totalitate ASP și solicită revizuirea urgentă a listei contribuabililor, în conformitate cu criteriile legale.
Totodată, Primăria dezminte informațiile lansate în spațiul public de unii consilieri municipali PAS, potrivit cărora taxa ar fi fost anulată. Autoritățile precizează că taxa este în vigoare, iar asemenea afirmații sunt false și pot crea confuzie în rândul cetățenilor.
 
			










