Direcția genrală asistență medicală și socială a Consiliului Municipal Chișinău informează că, începând cu data de 01.11.2023 a devenit funcțională platforma online compensatii.gov.md, care permite înregistrarea și prelucrarea cererilor privind compensarea cheltuielilor pentru utilizarea energiei de către gospodăriile casnice, în perioada rece a anului 2023-2024 (perioada cuprinsă între 1 noiembrie – 31 decembrie și 1 ianuarie – 31 martie).

În baza datelor declarate și/sau a celor extrase, prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect), din alte sisteme și resurse informaționale de stat, se va calcula gradul de vulnerabilitate energetică a familiei şi va fi stabilită suma compensațiilor în factură şi, după caz, o plata monetară.

Pentru înregistrare pe platforma compensatii.gov.md sunt disponibile două modalități:

1) înregistrarea online individuală;

2) înregistrarea asistată, prin depunerea unei cereri, completate pe suport de hârtie la asistenții sociali și bibliotecari.

Din ziua lansării platformei şi până în prezent, asistenţii sociali comunitari din cadrul Direcţiilor teritoriale de asistenţă socială din subordinea DGAMS şi din Primăriile orașelor, satelor (comunelor) din componenţa municipiului Chişinău, precum şi bibliotecarii reţelei Bibliotecii Municipale ”B. P. Hașdeu”, au o implicare majoră şi directă în vederea asigurării înregistrării locuitorilor municipiului.

Înregistrarea asigurată de către asistenții sociali comunitari se realizează doar în cazul următoarelor categorii de populație.

  1. solicitanții pentru care sursa principală de încălzire sunt combustibilii solizi (lemne, cărbuni);
  2. solicitanții care nu au conexiune la energia electrică;
  3. solicitanții care nu pot comunica un cod IDNP.

De asemenea, asistenții sociali și bibliotecari acordă suport pentru înregistrarea persoanele/familiile aflate în dificultate, care nu dispun de echipamente, nu au acces la internet sau nu au abilitățile necesare pentru a se înregistra individual pe platforma menţionată.

Pentru înregistrarea asistată se prezintă:

  • Actul de identitate al solicitantului şi a membrilor familiei;
  • Codul de identificare a consumatorului casnic din factură (factura la energia termică, electrică, gaze naturale, după caz).

La completarea cererii, solicitantul declară veniturile obținute de către fiecare membru al gospodăriei casnice, pentru fiecare lună din perioada mai-octombrie a anului în curs. În veniturile declarate se includ toate sursele, indiferent de proveniența acestora: salariile, prestațiile de asigurări sociale, dividendele, încasările din activitatea de antreprenoriat, ajutorul social, ajutorul pentru perioada rece a anului și alte surse de venit.

Advertisement

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.