Sediul destinat amplasării Centrului secundar de preluare a apelurilor de urgență al Serviciului 112 va fi gata până la finele anului 2019

0
631

Ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici a întreprins o vizită de documentare la șantierul de lucru, unde se efectuează reconstrucția și reparația sediului destinat amplasării Centrului secundar de preluare a apelurilor de urgență al Serviciului 112.

Oficialul a subliniat că darea în exploatare a sediului Serviciului 112 trebuie să fie executată în termenii stabiliți, acțiunea fiind planificată pentru trimestrul IV, anul 2019.

Principalul obiectiv al Serviciului 112 rămâne a fi siguranța şi protecția cetățenilor pe întreg teritoriul țării. Trebuie să utilizăm eficient capacitățile infrastructurii moderne de comunicații electronice, pentru organizarea calitativă a serviciilor de urgență ”, a precizat Chiril Gaburici.

Referindu-se la activitatea Serviciului 112, Directorul Serviciului 112 a prezentat ministrului Chiril Gaburici principalele măsuri întreprinse în trimestrul I al anului 2019 în vederea realizării Planului de acțiuni al Ministerului Economiei și Infrastructurii pentru anul 2019.

La etapa actuală, în curs de pregătire se află acțiunile referitoare la implementarea proiectului-pilot privind extinderea Serviciului 112 până la echipajele specializate de urgență.

Acest proiect, presupune dotarea  echipajele de ambulanță din regiunea sud a Republicii Moldova cu terminale mobile, în vederea transferului informațiilor suplimentare privind apelurile primite.

De asemenea, este programată instalarea de echipamente pentru dotarea dispecerilor de poliție pe posturi de radio mobile pentru comunicarea directă cu echipajele.

Aceste acțiuni vor contribui la optimizarea procesului de intervenție în cazurile de urgență. Pe parcursul acestui an, Serviciul 112 își propune ca obiective majore implementarea procedurilor și limitelor tehnice pentru reducerea apelării abuzive, alertării false și apelurilor involuntare către Serviciul 112 și darea în exploatare industrială a sistemului informațional și de comunicații al Serviciului 112 în cadrul Centrului secundar de preluare a apelurilor de urgență 1 al Serviciului 112.

Totodată, a fost abordat subiectul privind organizarea și desfășurarea Comitetutului coordonator interdepartamental pentru asigurarea interacțiunii dintre Serviciul national unic pentru apelurile de urgență 112 și serviciile specializate de urgență, care are drept sarcină de bază asigurarea interacţiunii și conlucrării eficiente interinstituţionale dintre Servicul 112 şi serviciile specializate de urgenţă.

112.md

Advertisement

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here